7 00 – 8 00 |
schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne służące realizacji pomysłów dzieci, |
8 00 – 8 15 | zabawy integrujące grupę, ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę), rozmowy kierowane na tematy zgodne z zainteresowaniami dzieci, |
8 15 – 9 10 | przygotowanie do śniadania, śniadanie, |
9 10 – 9 45 | realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą, |
9 45 – 10 30 | zabawy dowolne w sali przy niewielkim udziale nauczyciela, |
10 30 – 11 15 | pobyt na świeżym powietrzu: zabawy dowolne na placu zabaw; spacery lub zabawy ruchowe w sali proponowane przez nauczyciela w razie niepogody, |
11 15 – 11 45 | zabawy dydaktyczne, ćwiczenia graficzne, utrwalenie poznanych wierszy i piosenek, |
11 45 – 12 00 | przygotowanie do obiadu, |
12 00 – 12 30 | obiad, |
12 30 – 13 00 | ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie opowiadań nauczyciela na podstawie literatury dziecięcej (czytanie fragmentów książek), |
13 00 – 13 45 | zabawy dowolne w sali lub na placu przedszkolnym, |
*12 45 – 13 45 | odpoczynek na leżakach w grupach najmłodszych dzieci, |
13 45 – 14 00 | przygotowanie do podwieczorku, |
14 00 – 14 30 | podwieczorek, |
14 30 – 16 00 | ćwiczenia indywidualne z dziećmi, dostosowane do ich możliwości i potrzeb, zabawy dowolne według zainteresowań dzieci. |